maandag 27 februari 2017

Inkt

Ik ga een aantal berichten plaatsen over de materialen die ik gebruik. Ik vergeet steeds welke inkt ik moet gebruiken voor de verschillende technieken of welk papier ik moet hebben bijv. welke dikte in mijn Double Do kan .

Dit zijn dus geheugensteuntjes voor mezelf maar misschien hebben jullie er ook wel wat aan.


Dit keer gaat het over inkt.

Ik dacht me goed ingelezen te hebben over inkt.....helaas klopt dit niet helemaal.

Ik gebruik Memento inkt, dat is het enige zwarte inktkussen dat ik heb, maar ik kleur mijn stempels vaak in met Distress inkt of waterverf. De stempelafdrukken vlekken en het zwart loopt door........dat komt omdat Memento inkt dus niet watervast is!😱

Dom dom dom....😳


Dus welke inkt gebruik je waarvoor?

Memento: voor afdrukken die je inkleurt met markers op alcoholbasis zoals Copics of gewone kleurpotloden. De stempel kun je na gebruik schoonmaken met een vochtige doek.

Versafine: voor afdrukken die je inkleurt met markers, waterverf of inkt op waterbasis. De stempel kun je na gebruik schoonmaken met een vochtige doek.

Stazon: Is een inkt op oplosmiddel basis, voor afdrukken die je inkleurt met waterverf of inkt op waterbasis. De stempel kun je na gebruik schoonmaken met speciale reiniger.

Distress: inkt op waterbasis, gebruik ik alleen om stempels mee in te kleuren of achtergrondjes te maken.



Nu moet ik natuurlijk Versafine en Stazon + reiniger aanschaffen. En voorlopig maar inkleuren met Copics. 😄








2 opmerkingen:

  1. Yolande van der Waal27 februari 2017 om 17:19

    Lieve Jeetje, de stempels die je gebruikt met stazon inkt kan je ook prima schoonmaken met snoetenpoetsers zonder olie ik gebruikk ze van de Jumbo eigen merk werkt perfect

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Ik maak nu mijn stempels schoon met snoetenpoetsers, maar had ergens gelezen dat je voor Stazon de speciale reiniger moet gebruiken. Ik ga het nu eerst proberen met een snoetenpoetser.

      Verwijderen