dinsdag 7 februari 2017

Twinkling H20 watercolors

Hallo allemaal,

Vorige week heb ik een set van 24 Twinkling H20 watercolors gekocht. Ik wil graag met waterverf gaan inkleuren en deze waterverfjes hebben een mooi zacht glimmertje.

Ze zijn wel een beetje lastig te krijgen. Er zijn veel kleurtjes (204 geloof ik) en ik heb 2 winkels (Nederland) gevonden die aardig wat kleuren hebben. Ik heb gekozen voor een set omdat ik dan veel verschillende kleurtjes heb om mee te beginnen en ik de set rustig aan kan vullen met kleurtjes die ik nog mis.


24 Twinkling H20
Ik heb er een mini-mister bijgekocht. Je moet de potjes verf namelijk eerst goed nat maken en in laten trekken. Ik denk dat een druppelaar beter werkt want toen ik ging sprayen was de hele tafel nat (of ik ben gewoon een kluns). 

Afgelopen weekend ben ik met de verfjes aan de slag gegaan. Even testen!
Ik heb drie kleuren blauw gebruikt en gewerkt op aquarelpapier.

Eerst het papier vochtig gemaakt met een natte kwast en daarna in lagen de verf aangebracht.


twinkling blauw

Het werkt goed, de verf heeft veel kleur en vloeit soepel.
Het heeft een zachte glinstering.


zachte glinstering

Op de foto zie je het niet zo goed maar er zit echt een zachte glinstering in!

Op deze manier kan ik mooie achtergrondjes maken voor mijn kaartjes, de verf is ook geschikt om stempels mee in te kleuren.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten